Årsmöte 2015

Tänk vad tiden går-årsmöte igen!

Före mötets början bjöd vi på ett bildspel som är resultatet från vårt arbete i fotoarkivet. Först har vi skannat de gamla fotona som ibland är upp till hundra år, och efterhand blivit till ett bildspel. Vi har fortfarande mycket kvar att jobba med bla alla tidningsurklipp om Åstorp som sparats och som ska katalogiseras.

Alla som jobbar ideellt på gården gör detta för att det ska vara en levande bygdegård och framför allt till kommande generation.

Vi var många som slutit upp idag. Allt som allt så är vi nu 463 st medlemmar. Vi har haft sju sommarsöndagar med upp till 160 gäster men i snitt 60 personer. Hantverksdagarna var som vanligt välbesökta och hantverkarna kommer troget varje år och ställer ut sina alster. Julmarknad tillsammans med scouterna var en kall helg men tack vare mycket arrangemang så blev det ändå succé även i år. Vi har även här en stab som troget bakar kakor, våfflor och kaffe som gör det trivsamt.

Här sitter våra medlemmar och njuter av kaffe och hembakad semla. Vår gästartist idag var Jan Brovinius eminenta enmans orkester som bjöd på kända melodier där de som ville kunde tralla med. Han kommer ursprungligen från Åstorp så det blev många glada återseende.

... och så var årsmötet slut för detta år. Glöm inte att göra en liten notering att vi träffas igen på vårträffen den 12 april.

in Nyheter
on 07 augusti 2017